Compunere - Ghiocei, grădină, primăvară - A sosit primăvara!

Compunere despre primăvară, după un plan de idei: soarele încălzeşte, apare un ghiocel, ghiocelul îşi spune povestea, gradina se umple de ghiocei, a sosit primavara!

Soarele cald mângâie natura cu razele sale luminoase. Stratul de zăpadă a dispărut aproape complet din grădină. Ici-colo apar petice de pământ umed. Mici firişoare de verdeaţă scot capul la lumină şi se îmbată cu razele blânde ale soarelui de martie. Din iarba presărată pe alocuri, un ghiocel face ochii mari. S-a trezit din lunga hibernare şi se uită la cerul senin. Priveşte în jur buimăcit de somn, iar apoi îşi desface clopoţelul gingaş şi alb. Tulpiniţa verde îi tremură uşor în adierea vântului, dar se bucură de fiecare gură de aer proaspăt pe care o respiră. Ghiocelul priveşte în ochi soarele strălucitor, iar soarele îi răspunde cu sclipiri sidefii. Bucuros că prietenul său soarele este afectuos, ghiocelul îşi strigă fraţii. Ca la un semn grădina se umple de ghiocei mici abia înfloriţi. Aceştia cresc văzând cu ochii, câlcând în picioare şi ultimele pete de zăpadă. Brusc, grădina devine veselă şi zâmbeşte la vederea mulţimii de ghiocei. Aceştia se prind într-un dans de lumină şi culoare şi cântă în cor, plini de viaţă, că a venit primăvara. Anunţul venirii primăverii este auzit de toată grădina, care se trezeşte la viaţă. Aceasta mulţumeşte ghioceilor că au dat semnalul venirii primăverii şi se pune pe înverzit fiecare copac, tufă şi alte plante.

110 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. cea mai buna compunere am luat 10

      Ștergere
    2. este cea mai buna compunere din toate compunerele care le-am vazut
      am luat 10

      Ștergere
    3. sa mori tu sub dus

      Ștergere
    4. dragutza compunerea sigur iau 10

      Ștergere
    5. AM LUAT 10000000 YEEEEEEEYYYYY bv mie aaaaa!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
    6. wa cu asta il intreci pe eminescu sa mor yo ;) wow da misshto cred k iau 10 :)

      Ștergere
    7. Am luat 10!!!!!!!!E cea mai buna compunere

      Ștergere
    8. mai bine faci singur.va pacaliti pe voi
      nu conteaza nota,ci ceea ce faci in viata.

      iei acum 10 ,dar la bacalaureat ce faceti?

      GANDITI-VA SI VOI.DE CE AVETI MINTE?

      Ștergere
  2. frumoasa rauuuu :P
    esti prea tare
    ar trebui sa te faci poet
    pe bune
    :P
    daca teai face ai fi cel mai tare
    ai niste compuneri superi tariiii :X
    asta cred eu
    si asta cred ca stiu multi
    care au citito

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ai drepatate

      Ștergere
    2. esti noob e ff buna

      Ștergere
    3. Compunerea este minunată

      Ștergere
    4. compunerea a cea nu e facuta de ea a copiato de udeva pe internet sau e munca altuia

      Ștergere
    5. ai mare dreptateeeeeeeeeeeeeeeeeee

      Ștergere
    6. Eu doar ma inspirez din ea nu o copiez . Si chiar e frumoasa . Continua tot asa ! Felicitari !

      Ștergere
  3. Ai o compunere foarte frumoasa:)Eu nu am scriso pe toata dar am luat cateva idei..si crede-ma ca fara tine nu as fi avut nici o idee. Felicitari!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am luat 7 pt.ca sunt pe clasa a -6a si aceasta compunere este de clasa a 10- a e foarte foarte frumoasa dar sa nu copiati tot cum am facut eu , numai luati cateva ideti pt ca va asigur veti luat nota mica pt ca comounerea e prea frumoasa si poate profesoara nu se asteapta de la voi la o asa comounere like!

      Ștergere
    2. nu trebuie sa iei chiar tot de pe net................

      Ștergere
    3. am si mai bune!

      Ștergere
    4. ganditi voi nu copiati !

      Ștergere
  4. proasta compunere!!!!!!!!!!!! am luat 8,3
    glumeam am luat 10 !
    mersi esti cel mai tare!
    te felicit!
    unpoet in devenire!
    urrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!\

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de ce ziceti toti ca este poet!poetul face poezii!!!fraierilor!
      foarte frumoasa compunerea!

      Ștergere
    2. e cea mai frumoasa compunere am luat nota 10+ e un povestitor splendid

      Ștergere
    3. am luat nota 8 pe ea .de ce???

      Ștergere
  5. bravooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo,,,, am luat FB pt ea si mi-a spus ca este foarte frumoasa si ca ma felicita dar defapt, eu iti transmit felicitarile tie, pentru ca esti atat de destept si pentru ca tu ai facut o compunere atat de frumoasa.....

    RăspundeţiȘtergere
  6. foarte frumoasa compunere!!!... felicitari

    RăspundeţiȘtergere
  7. e foarte frumos!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  8. ff frumoasa aceasta compunere am luat 10 ms mult si felicitari :*:*:X:X:X:X

    RăspundeţiȘtergere
  9. vreau urgent pana deseara o compunere frumoasa

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ho nu te mai panica ca poate lesini pe jos dar tu de ce nuti faci prpria ta compunere ati cad unghiile ce vrei sati faca alti compuneriile

      Ștergere
  10. este foarte frumoasa compunerea aceasta

    RăspundeţiȘtergere
  11. sooper frumoasa sh expresiva compunerea...sunt pe cls 5 sh am luat 10:X multumesc ff mult..am mai citit compuneri despre anot primavara dar nu erau atat de fumoase sh expresive la fel k comp ta...thank you:*:*:*:**::X te admir f mult..soper compunetea:)

    RăspundeţiȘtergere
  12. Ai facut o compunere de nota 10 nu am cuvinte.Bravo!

    RăspundeţiȘtergere
  13. SUPER TARE COMPUNEREA E MINUNATA MULTUMESC MULT PENTRU EA

    RăspundeţiȘtergere
  14. CEA MAI TARE COMPUNERE, AM LUAT 10( ESTI TALENTAT )
    :)))

    RăspundeţiȘtergere
  15. cea mai prosta copunere di lume

    RăspundeţiȘtergere
  16. super compunere!!!! esti talentata!!

    RăspundeţiȘtergere
  17. imi place extra frumoasa

    RăspundeţiȘtergere
  18. mmmmmmm pai eu cred ca compunerea e buna dar sa stiti ca daca o copiat pe toata cred ca o da luati mai mult de 5 pt ca voi credeti ca profa(u)e prost(a),haha s-o credeti voi ,va dau un sfat schimbati cuv din compunere cu cuv voastre poate nu isi v-a da seama......!:):)

    RăspundeţiȘtergere
  19. este cea mai tare compunere
    am luat zece cu felicitari
    bravoooooooooooooooooooooooooooooooooo pentru compunere

    RăspundeţiȘtergere
  20. cei mai analfabeti copii sunt cei care cred ca aceasta compunere nu e buna !! Bravoo e ff frms

    RăspundeţiȘtergere
  21. super...am luat idei si le-amdezvoltat cu cuv.mele.aprins la profa.mersi mult!!!

    RăspundeţiȘtergere
  22. este foarte buna ms fain !!!!

    RăspundeţiȘtergere
  23. cam lunga dar bunicica...

    RăspundeţiȘtergere
  24. se putea si mai bine
    eu am mult mai frumoase

    RăspundeţiȘtergere
  25. cea mai faina compunere este primavara

    RăspundeţiȘtergere
  26. este cea mai frumoasa compunere pe care am citito vreodata

    RăspundeţiȘtergere
  27. o copunere frumoasa si scurta fiindca nimeni nu vrea sa copieze si sa stea o ora pe o compunere!!! felul cum ai descris natura este genial tine-o tot asa fiindca ai talent <3 <3 <3

    RăspundeţiȘtergere
  28. e foarte buna compunerea ta iti pun un 10 cit agenda de mare

    RăspundeţiȘtergere
  29. Nu te supara dar am scris la viata mea foarte multe compuneri ,si stiu ce e o compunere . Oricum eu am facut compuneri si de zece pagini deci nu prea te-ai descurcat bine.

    RăspundeţiȘtergere
  30. Felicitari!Am luat nota cea mai mare din clasa(10):D.Multumesc pentru aceasta compunere!!!

    RăspundeţiȘtergere
  31. multumesc si cred ca voi lua un 10 dar trebuie sa schimb cateva cuvinte pe ici colo (eu trebuie sa schimb) si sigur voi lua nota maxima
    dar tie,ca esti un poet/a iti dau:
    FELICITĂRI!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  32. scurta sigur nu iau 10

    RăspundeţiȘtergere
  33. e ff smechera
    sa mai faci
    si poate faci si cu fonetica

    RăspundeţiȘtergere
  34. ba dintro compunere ne inspiram,nu copiam cuvant cu cuvant

    RăspundeţiȘtergere
  35. este o copmunere foarte frumoasa, chiar nu am mai citit compuneri asa de superbe

    RăspundeţiȘtergere
  36. frumoasa compunere sigur iau 10

    RăspundeţiȘtergere
  37. este super asta e tema potrivita pentru mine

    RăspundeţiȘtergere
  38. SUper sa speram ca iau 10 sau 8 sau 9 ca am avut de facut o compunere gramaticala de 10 randuri cu vroe 5-10 numerale no haida sa vedem cat iau

    RăspundeţiȘtergere
  39. sunt o fata frumoasa desteapta si premianta mie numi trebuie compuneri le fac singura dar aceasta compunere este frumoasa

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu sunt raluca prietena ta si esti foarte desteapta ce sa mai esti desteapta clasei

      Ștergere
    2. fetele sunt cele mai destepte baietii cam prosti

      Ștergere
  40. multumesc celor care lea placut compunerea mea dar nam facuto singura cu ajutorul mamei si al tatei deci daca vreti sa stiti eu am scris compunerea

    RăspundeţiȘtergere
  41. nu are inceput,cuprins si sfarsit

    RăspundeţiȘtergere
  42. mda..... rutina zilnica.Toate compunerile suna asa.De fiecare data cand cineva tre' sa faca o compunere de primavara suna asa.

    RăspundeţiȘtergere
  43. Vreei sa-ti fac eu o compunere,asculta aci'''''dhhdhehhwnenjnjjhdddsjk jdjw:-) :-) :-) nn amea i tariiiiiii:-) :-) :-)

    RăspundeţiȘtergere
  44. Răspunsuri
    1. pai ca nu stii sa-ti faci singur o compunere , nesimtitule !! ti se poate spune prost !!!

      Ștergere
  45. este foarte frumoasa cred ca o sa iau un zece....

    RăspundeţiȘtergere
  46. Bv am luat 100000000000 ooooooooooohhhhhhhhhhhoooooo!

    RăspundeţiȘtergere
  47. Excelent.10+,si am avut mare succes.Ms!

    RăspundeţiȘtergere
  48. Super compunere...Ai talent!!!! :)

    RăspundeţiȘtergere
  49. asa va bucurati voi dar un baiat a luat patru ca este copiata asa ca n-o copiati invatatoarea voastra stie ce minte aveti

    RăspundeţiȘtergere
  50. Dar voi de ce nu va ganditi pt voi? A veti viata voastra cat de lunga dar voua chiar asa, va place sa trisati: adica sa luati bune pe compunerile altuia? Daca sunteti in aceeasi clasa va notati comentariul cu ANONIM si daca in ziua urmatoare aveti aceeasi compunere? Nu mi-ar place sa fiu in locul vostru! Doua colege de ale mele au facut asta si au avut de suferit! V-asi sfatui sa va ganditi la proprile compuneri!!

    RăspundeţiȘtergere
  51. Este o compunere exceptionala, frumoasa, iar cel care a scris-o este un adevarat talent literar

    RăspundeţiȘtergere
  52. e frumoasa dar nu trebuie sa copiezi chiar tot cuvant cu cuvant mie mia placut

    RăspundeţiȘtergere