Descriere - compunere despre ploaie, furtună

O descriere a unui colţ de natură în timpul unei ploi; o furtună cu tunete şi fulgere. Compunerea conţine elemente de descriere a unei furtuni.

Picurii mari şi grei cad furioşi din înalturi. Parcă s-au rupt zăgazurile cerului. Ploaia deasă nu are nicio milă faţă de pământul deja ticsit peste măsură de apă. Solul nu mai poate înghiţi apa care cade fără încetare de câteva ore, astfel că formează şiroie mari, care se preling la tot pasul. Întreg cuprinsul pare un râu ieşit din matcă.

Din cerul presărat la tot pasul cu nori negri, fulgere orbitoare încă mai brăzdează cerul. Sunt atât de aproape de sol încât ai impresia că cerul s-a prăvălit pe pământ. Chiar dacă nu este nimic mistic în aceste fulgere, nu ai cum să nu te întrebi dacă nu este mâna zeilor la mijloc. Dar nu orice zei, ci unii mânioşi pe biata natură şi pe vieţuitoarele care o populează. Ca la un semn, fulgerele încetează. După câteva secunde de respiro, în care natura îşi trage sufletul, zgomote răsunătoare asurzesc peisajul. Natura tresare! Sunetul înfiorător al tunetului încremeneşte totul în jur. Pentru câteva momente, care par ore, ai impresia că nu mai există scăpare. După ce şi ultimul ecoul al tunetului se stinge, se aşterne liniştea. O linişte aparentă, căci ploaia continuă să-şi verse năduful asupra naturii cu sunete dese şi înfundate. În continuare, stropii de ploaie cad ca nişte săgeţi asupra pământului.

Crengile copacilor se apleacă obosite în faţa patimii ploii. Un vânt rece, şi suficient de puternic cât să încline copacii, îi ţine isonul. Cea mai afectată de urgia ploii este iarba. Aceasta se chinuie din răsputeri să-şi păstreze firişoarele verzi la suprafaţă pentru a putea respira în voie. Dacă ploia va continua în acelaşi ritm, nu va mai rezista multă vreme. Câteva flori şi-au pierdut petalele frumos colorate. Arată de parcă ar fi supărate de pierderea suferită; apa se scurge pe frunzele lor asemenea unor lacrimi pline de durere. Pe nesimţite, ploaia îşi pierde puterile. Stropii de ploaie cad din ce în ce mai rar şi fac loc razelor de soare. La început timide, dar mai apoi puternice, reuşesc să învingă urgia ce nu părea să aibă sfârşit. Ici colo se aud ciripituri de păsări, semn că-şi părăsesc ascunzătorile. Se pregătesc să se înfrupte din aerul proaspăt al naturii de după ploaie.

78 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. daca e puieril de ce ai copiato

      Ștergere
    2. sa stii ca este foarte frumoasa. :) nu sunt foarte multe figuride stil si expresii frumoase dar totusi este bine......este foarte bine

      Ștergere
    3. figuri de stil

      Ștergere
    4. Aceasta compunere nu le-as recomanda-o copiilor de clasa a 8-a ,cei care dau examen,totusi, doar daca au nevoie de un referat stiintific presarat ici colo cu cateva neologisme si asocieri demne de pro tv,ora 5,meteo, sincer...

      Ștergere
    5. Compunerea asta e buna pt copiii de clasa a 3-a,pt stiintele naturii

      Ștergere
    6. :-):-):-):-)


















      :-):-):-):-)











      :-)

      Ștergere
    7. introducere si incheiere nema

      Ștergere
  2. cam trista...prea multa posomoreala... si nici nu are un limbaj super expresiv bogat in figuri de stil...

    RăspundeţiȘtergere
  3. chiar imi place compunerea! :d cred ca e perfecta

    RăspundeţiȘtergere
  4. de la tinul alinit am copiat si eu ceva dar este asa si asa compunerea:):):):):);););)

    RăspundeţiȘtergere
  5. notaaaaaaa 10 asa cum am luat si eu

    RăspundeţiȘtergere
  6. super vimi place 10 am luat eu pe o compunere da tie iti dau nota 10 10 10 10 10 10 10 10 10 cim fffffffffffffffffffffffeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicccccccccccccccccccccccccccccciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiii bravo tine -o tot asa

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tare compunere,mie imi place

      Ștergere
    2. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa e frumoasa
      bbbbbbbbbbbbbbbbbbrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaavvvvvvvvvvvvvvvvoooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. este o compunere foarte frumoasa si sunt si eu de acord

      Ștergere
  8. Nu are un limbaj bogat dar vad ca ai avut idei.
    E de nota 7-8 descrierea aceasta dar in final iti zic bravo

    RăspundeţiȘtergere
  9. mmmm e cam imfricosatoare dar pt mn nota e 8-9

    RăspundeţiȘtergere
  10. datorita tie am gasit o compunere buuuuuuuunnnnnnnaaaaaaaa si am mai luat si nota 8,79
    fantastic

    RăspundeţiȘtergere
  11. am o intrebare:ai o compunere si despre codru?

    RăspundeţiȘtergere
  12. am avut aprecieri de la colegi pt cea mai frumoasa compunere

    RăspundeţiȘtergere
  13. baaa sunteti prea destepti bravo voua

    RăspundeţiȘtergere
  14. Dragutza compunere !!!Eu nu mas fii gandit la asa cv niciodata !!Bravo :*

    RăspundeţiȘtergere
  15. ai facut-o asa cum imi doream sa fie .... bravoo <:D> eu nu as fii facuta niciodata ... bravoo <:D> ai imaginata puternica <:D>

    RăspundeţiȘtergere
  16. bunicica dar o copiez macar un 8 sa iau:))

    RăspundeţiȘtergere
  17. Imi place dar puteai as ai mai multe expresii

    RăspundeţiȘtergere
  18. E bunicica... Dar acolo cu zeii nu prea imi place... Fara suparare.

    RăspundeţiȘtergere
  19. Am luat 10+ iti multumesc multt!

    RăspundeţiȘtergere
  20. smechera dar parcae cam infricosatoare...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta ar fii ideea!e faina oricum!

      Ștergere
  21. E o compunere foarte frumoasa!!!!
    Bravo !!!
    Tine-o tot asa!

    RăspundeţiȘtergere
  22. Multumesc mult m-a ajutat foarte mult :D

    RăspundeţiȘtergere
  23. Fffffffffffffccccccccccccccaaâaaaaaaaaaaâaaaaaannn

    RăspundeţiȘtergere
  24. am luat FB pe el. Multumesc celor care l au scris

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. esti din clasele 1-4 ?

      Ștergere
    2. a—III—aA la stiinţele naturi

      Ștergere
  25. mm nue cine stie ce mai ciupesti cate o expresie

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. frumoasa!!!!@@@@@@@@@@@ai talent




      Ștergere
  26. eu vroiam o compunere cu mai multe predicate verbale!!!!...naspa:P

    RăspundeţiȘtergere
  27. Sincer sa fiu eu nu cred ca e naspa..are multa imaginatie cel care a scris`o..good work!!!

    RăspundeţiȘtergere
  28. Frumoasa compunere.Voi care spuneti ca n-are figuri de stil nu stiti ce vorbiti are destule si in primul alineat .

    RăspundeţiȘtergere
  29. bv,e ff faina,puteai sa pui cateva expresii frumoase dar lasa ca e bn si asa



    RăspundeţiȘtergere
  30. da e bunnnnnnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,.//îă-=

    RăspundeţiȘtergere
  31. iti dau 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000

    RăspundeţiȘtergere
  32. e superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    RăspundeţiȘtergere
  33. sau nu cred ca nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    RăspundeţiȘtergere
  34. eu sunt a-IV-a si am luat FB la ea !!!!!!!!!!!:D

    RăspundeţiȘtergere
  35. TOTI CARE ATI COPIAT COMPUNEREA ASTA DE AICI SUNTETI NISTE PROSTI!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  36. PUTINE FIGURI DE STIL !!!

    RăspundeţiȘtergere
  37. este buna pot sa mai iau si din compunerea asta pentru tema la romana

    RăspundeţiȘtergere
  38. este cumva o compunere narativa

    RăspundeţiȘtergere
  39. cica e ,,puieril" .. se scrie ,,pueril" .. si compunerea e foarte frumoasa ...eu am luat 9 pe ea .. si am o profa extrem de severa !!!

    RăspundeţiȘtergere
  40. ii belea de belea compunerea bai fratilor

    RăspundeţiȘtergere
  41. Nu e chiar aşa de fantastică , şi pe deaspura are şi greşeli de exprimare .

    RăspundeţiȘtergere
  42. Foarte tare .mai sunt unele greseli , minore

    RăspundeţiȘtergere
  43. naspa dar m-am inspirat pt cateva cuvinte

    RăspundeţiȘtergere